Brännstämplar egen text och logo

Vår specialitet, brännstämplar med egen text, logo och figurer för snygga och exklusiva märkningar. Här är det bara fantasin som sätter gränserna, beställ din brännstämpel idag och kom igång med din vision.

Det finns 4 produkter.

Visar 1-4 av 4 objekt

Aktiva filter

Egen text och logo på brännstämplar är vår specialitet, trettioårs erfarenhet av djupgravyr till brännmärkning ger snygga, exklusiva produktmärkningar eller effektiv stöldskyddsmärkningar av verktyg. Beställ din brännstämpel idag från Nordisk Stöldmärkning så kan du snart börja brännmärka!

Brännstämplar för er som vill märka med logo eller text

Bra brännstämplar är det allra viktigaste när det kommer till brännmärkning på trä, plast, läder, gummi och bröd. En riktigt bra brännstämpelutrustning märker ner på djupet i föremålet, håller länge och ger både snygga och stöldskyddande märkningar. Idag är brännstämplar med egen text och logo ett vanligt inslag på företag som tillverkar möbler, kök, inredningar och andra trädetaljer. Även som märkning på plastdetaljer och stöldskyddsmärkning av verktyg.

Rätt brännmärkning för rätt tillfälle

Tillhör du skaran som vill sticka ut och profilera företaget med er logo? Brännmärkning med egen text och logo är i så fall det perfekta brännstämpelvalet för dig. En logotyp eller som vi oftast säger logo eller logga kan ge en omedelbar visuell igenkänning, med andra ord en bra marknadsförare. Coolast är nog våra hamburgerstämplar där restaurangens logo bränns in på brödet med Idamex brännstämpel. Vi tillverkar all gravyr till våra brännstämplar i Sverige.

Varm brännstämpel ska alltid hanteras med försiktighet

Moderna brännstämplar värms upp med el och är lätta att använda. De ska alltid hanteras med försiktighet och tänk på att dra ut kontakten när du är klar och lägga brännstämpeln på ett icke brännbart underlag. 

Figurer

Design och marknadsföring kännetecknas av innovativa lösningar. Varför inte ta ut svängarna med en figur, något fantasifullt ingraverat i din brännstämpel. Idag handlar det om att våga något nytt och hitta sin nisch i marknaden. Ett tydligt exempel är hamburgerbröden som brändes in med logo och restaurangkunderna la upp bilder på sociala medier.